Salesboek: Social Selling Masterclass

Social Selling Masterclass

Eindelijk een Nederlandstalig boek over social selling! Carola Rodrigues is al geruime tijd bezig met het promoten van social sales in Nederland en leverde onlangs haar eerste boek, Social Selling Masterclass, af. Een must-read voor iedereen die actief is in sales.

Carola behandelt social selling vanaf het beginpunt en legt op een hele praktische en begrijpelijk manier uit hoe je social selling kunt toepassen. Naast de theorie staan er heel veel praktijkvoorbeelden in het boek waardoor het direct gaat leven. Merel is de ‘hoofdpersoon’ van deze praktijkvoorbeelden en elk hoofdstuk wordt je als lezer meegenomen in de wereld van Merel.

Het boek behandelt hoe je middels social selling aan nieuwe klanten kunt komen. Welke tools je in kunt zetten en hoe je dat doet. Allemaal heel praktisch en to-the-point geschreven en daardoor direct toepasbaar. Hoe ga je van koude naar warme acquisitie, hoe creëer je killer content, hoe maak je een contentkalender en binnen welke social media kanalen en op welke wijze zet je die killer content dan in.

Lead nurturing
Mijn favoriete hoofdstuk gaat over leadnurturing, een opkomend begrip dat Carola beschrijft als “het kwalificeren van leads, zodat deze in de salesfunnel op het juiste moment de voeding (kennis) krijgen die aansluit bij hun behoefte op dat moment.” Zo worden die leads ‘gevoed’ tot ze klaar zijn voor het contact met de verkoper.

Vandaag de dag lopen veel sales-organisaties aan tegen het probleem dat het steeds lastiger is om leads te genereren op de conventionele manieren. Nieuwe klanten vinden gaat niet meer (zo makkelijk) als vroeger, maar hoe los je dat op?

Social Selling Masterclass’ geeft antwoord op deze vraag en geeft inzicht in hoe social selling kan worden ingezet bij de zoektocht naar nieuwe leads. Wat mij betreft zou iedere verkoper die zich bezig houdt met new business dit boek moeten lezen.

Bron: http://www.salesiseenvak.nl/